

Blå linje - Den svenska kartan
Det här är en svensk karta från den ursprungliga rapporten om DC-3:ans försvinnande år 1952. På kartan flyger DC-3:an i en rak linje strax öster om Gotland innan den försvinner på vägen tillbaka till Stockholm. Rapporten färdigställdes den 1:a juli 1952, alltså nästan tre veckor efter försvinnandet.

Grön linje - Tukumskartan
Karta över DC-3:ans färdväg från sovjetiska ledningscentralen i Tukums i Lettland. Kartan skapades den 13:e juni 1952 och är baserad på information från radarstationen i Ventspils, där man följde DC-3:ans rörelser. På kartan befinner sig DC-3:an alltid på den svenska sidan av Östersjön och långt från sovjetiskt luftrum. DC-3:an gör två tydliga svängar mot den sovjetiska radarstationen i Liepaja.
Det blå strecket på kartan till vänster är flygplanets färdväg och den tjocka röda linjen är gränsen till Sovjetunionens luftrum.

Röd linje - Sjikarenkos karta
Karta över DC-3:ans flygrutt ritad av sovjetiska generalen Sjinkarenko. Sjinkarenko var överste år 1952 och var den som beordrade nedskjutningen av DC-3:an den 13:e juni. Kartan är ritad långt senare och överlämnades till en av de anhöriga till DC-3:ans besättning när Sjinkarenko besökte Sverige på 1990-talet. På kartan flyger DC-3:an långt in i sovjetiskt luftrum och blir nedskjuten över kusten. Flygplanet kraschar senare långt ute till havs.

Gul linje - Polunins karta
Karta ritad av Alexander Polunin, som tjänstgjorde vid den sovjetiska luftövervakningen i Riga den 13 juni år 1952. Det var där information från flera sovjetiska radarstationer sammanställdes. Kartan ritade Polunin år 1999 då svenska Utrikesdepartementet besökte honom i Ryssland. Kartan visar att DC-3:an flög mycket nära sovjetiskt luftrum och kränkte gränsen precis innan den vände hemåt. Efter kränkningen skickas det sovjetiska jaktplanet av modellen MIG-15 iväg för att följa efter och skjuta ner DC-3:an.